Dobro je, nije kraj svijeta Supremene, samo si ubio generala Zoda… mislim, doslovce nije kraj svijeta jer…

Uglavnom, Čovjek od čelika, najnoviji film o Supermenu (u kojem se otkriva da S na grudima istog ne znači Superman nego znači nada (bljak)) obiluje specijalnim efektima i akcijom, što se od takvog filma i očekuje. Imamo bogatu produkciju, sa jedne strane zgodne (Henry Cavill, Amy Adams, Ayelet Zurer, Diane Lane) i sa druge strane poznate glumce (Michael Shannon, Russell Crowe, Kevin Costner, Laurence Fishburne ) zapravo sam trebao napraviti podjelu na zgodne, poznate i stare ali nema veze. Režiser je Zack Snyder kojem u biografiji treba pisati da nema niti jedan dobar film. Imamo kompjutersku scenografiju, imamo desetine srušenih zgrada, imamo mnogo uništenih benzinskih postaja i isto toliko trgovina, ureda, cesta, cisterni, skladišta, hangara, obrađenih i neobrađenih površina… kuće koje su usput uništene da i ne spominjemo. Onda imamo nepovezane događaje, neobjašnjive situacije tipa: Od kud on sad tu?  Zašto je sad ona tamo? Zašto Kevin Costner glumi najmudrijeg čovjeka koji je ikad živio kada znamo da je isti zapravo poštar koji ne vjeruje u ništa osim u Ameriku (Poštar)? Zašto Superman izgleda kao da je skinut sa reklame za Gillette i tro-vremenski Taft? (možda zato što se nikome ne da gledati proćelavog, debelog  supermena u portirskoj uniformi kako mlati nevaljale vanzemaljce) Zašto napredna civilizacija promovira plašt na nepoderivom superman odjelu? Ima li plašt neku funkciju? (Kada je strip o Supermanu izašao, 1930-tih godina, plašt je bio cool detalj, ali danas…) Zašto je general Zod manijakalni luđak koje je samo manijakalan i nije normalan?  Zašto se baš nitko u filmu bar malo ne zajebava? Zašto se likovi u akcijskim scenama (Superman i ostali Kriptonci) kreću kao da igrate Call of Duty ubrzano? Kako Louis Lane pronalazi sve likove kojima je Superman pomogao? Kako Superman pronalazi svemirski brod koji je u ledu 10 – 20 tisuća godina? Kako je na brzinu skurcana ideja o crnoj rupi koja je na kraju i uspjela, jer kako bi se inače riješili tih dosadnih kriptonaca koji žele pokoriti svijet? Zašto se samo dva kriptonca (točnije kriptonac i kriptonka) tuku sa Supermanom, zašto ih nije došlo deset, prebiju ga na brzinu i gotov film?

Zašto je film dosadan?

Najveća tragedija ovog filma je da je dosadan! Nitko nije očekivao da će to biti dubokoumni film sa elementima filozofije i alegoričnih razmišljanja, ali je očekivao da će se zabaviti, kao što sam i očekivao i ja. Međutim, jedino što se nakon izvjesnog vremena pitate je: Ima li ovome kraja? Iskreno, pogledao sam ga otvorena srca, volim pogledati dobar akcijski/sf film, i žao mi je što je ovako završilo.

Svijetla točka u filmu je da Louis Lane prepoznaje Clarka Kenta kao supremena jer nema smisla da ne prepoznaješ nekog samo zato što je stavio naočale. Strašno je i što superman ni u jednom trenutku ne kaže: Sorry, I must fly! I onda odleti, što je bilo jako simpatično. Ali opet, ne kaže ni da se bori za jednakost, pravdu i američki način života, što je govorio u ranijim nastavcima. Ovaj film je zapravo moderni američki način života. Što više blještavila i eksplozija i zvučnih efekata od kojih ne možete ni razmišljati… i zoooommm ovamo i zoooooommmm onamo….  Kada glumci razgovaraju jedva se čuje, kada je neka eksplozija zatrese vam se stolica na kojoj sjedite, što nije bez vraga, dobro je za probavu i kamen u bubregu (tko ga ima)

Kada pišem ovo i razmišljam o svemu tome stalno mi je pred očima padanje i rušenje zgrada, mislim da u nijednom filmu nije srušeno toliko zgrada kao u ovom (konkurencija je Pacific Rim). Valjda je najnoviji hit kod producenata Hollywood-a da u filmu sruše desetak zgrada ako žele zabaviti američke gledatelje.

Ako imate dva sata i dvadeset minuta za čačkanje nosa pa ako želite ubiti vrijeme dok to radite gledajte kroz prozor, ugasite televizor.